דף הבית » News » בישול כתף טלה בתנור | המתכון המושלם

בישול כתף טלה בתנור | המתכון המושלם

השאירו פרטים ונחזור מיד:

בישול כתף טלה בתנור | המתכון המושלם

מבוא

כתף טלה היא נתח בשר פופולרי הידוע בטעמו העשיר ובעדינותו. כשהוא מבושל כראוי, הוא יכול להיות מרכז עצום לכל ארוחה. במאמר זה ננחה אתכם בתהליך בישול כתף טלה מעוררת תיאבון בתנור.

הכנת כתף הטלה

לפני הבישול, חשוב להכין את כתף הטלה כמו שצריך. התחל בקיצוץ שומן עודף מהבשר. השארת שכבת שומן דקה יכולה לעזור לשמור על לחות הבשר במהלך הבישול. לאחר מכן, מתבלים את כתף הטלה בנדיבות במלח, פלפל וכל עשב ותבלינים רצויים אחרים. מניחים לבשר לשבת בטמפרטורת החדר כ-30 דקות כדי לשפר את הטעם.

זמן בישול וטמפרטורה

זמן הבישול והטמפרטורה של כתף טלה תלויים ברמת העשייה הרצויה ובמשקל הבשר. ככלל, חממו מראש את התנור ל-325°F (160°C) לצלייה איטית. לכתף טלה בינוני-רייר, מבשלים כ-20 דקות לכל קילוגרם (450 גרם). לתוצאה עשויה היטב, הגדילו את זמן הבישול ל-25-30 דקות לכל פאונד (450 גרם).

שיטת התנור

מניחים את כתף הטלה המתובל על רשת בתבנית צלייה, כשהצד השומן כלפי מעלה. זה מאפשר לשומן להתפזר ולבסס את הבשר בזמן הבישול. הכנס מדחום בשר לחלק העבה ביותר של הכתף, וודא שהוא לא יגע בעצם. מכניסים את התבנית לתנור שחומם מראש ונותנים לכתף הטלה להתבשל עד שהיא מגיעה לטמפרטורה הפנימית הרצויה.

מדריך טמפרטורה פנימי

  • נדיר: 125°F (52°C)
  • בינוני-נדיר: 135°F (57°C)
  • בינוני: 145°F (63°C)
  • שקע בינוני: 155°F (68°C)
  • עשוי היטב: 165°F (74°C)

מנוחה וגילוף

לאחר שכתף הטלה מגיעה לטמפרטורה הפנימית הרצויה, מוציאים אותה מהתנור ונותנים לה לנוח 15-20 דקות. זה מאפשר למיצים להתפזר מחדש, וכתוצאה מכך לבשר יותר טעים ורך. פורסים את כתף הטלה כנגד התבואה לפרוסות דקות ומגישים מיד.

שאלות ותשובות

ש: האם אני יכול להשרות את כתף הטלה לפני הבישול?

ת: בהחלט! השריית כתף הטלה יכולה להוסיף עוד טעם ורוך. אתה יכול להשתמש בתערובת של שמן זית, שום, עשבי תיבול ותבלינים כמרינדה. פשוט מצפים את הבשר, מכסים ומקררים לפחות שעתיים או לילה לפני הבישול.

ש: האם אוכל לבשל כתף טלה בטמפרטורה גבוהה יותר לזמן קצר יותר?

ת: אמנם ניתן לבשל כתף טלה בטמפרטורה גבוהה יותר, אך מומלץ לצלות איטית בטמפרטורה נמוכה יותר לקבלת התוצאות הטובות ביותר. זה מאפשר לבשר להתבשל בצורה אחידה ולהיות רך מבלי להתייבש.

ש: אילו תוספות משתלבות היטב עם כתף טלה?

ת: כתף טלה משתלבת היטב עם מגוון תוספות. כמה אפשרויות פופולריות כוללות תפוחי אדמה צלויים, ירקות מאודים, קוסקוס או סלט טרי. בחירת התוספות תלויה בהעדפה אישית ובנושא הכללי של הארוחה.

ש: האם אני יכול להשתמש בטפטופי המחבת להכנת רוטב?

ת: בהחלט! ניתן להשתמש בנטיפי המחבת מכתף הטלה להכנת רוטב טעים. כל שעליך לעשות הוא לסנן את הטפטופים, להרחיק כל עודפי שומן ולבשל עם מעט ציר או יין עד לצמצום וטעם. אפשר להוסיף גם עשבי תיבול ותבלינים להעצמת הטעם.

סיכום

בישול כתף טלה בתנור היא דרך נפלאה ליהנות מנתח הבשר הטעים הזה. על ידי הקפדה על הנחיות זמן הבישול והטמפרטורה הנכונות, תוכל להשיג תוצאה עדינה וטעימה. בין אם אתם מעדיפים כתף טלה מדיום-רייר או עשוי היטב, המפתח הוא לאפשר לבשר לנוח לפני הגילוף. הגישו אותו עם התוספות האהובות עליכם ותיהנו מארוחה בלתי נשכחת!

למידע נוסף על כתף טלה, אתה יכול לבקר ויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן