דף הבית » מעניין » כמה זמן מחזיק עוף שלם בתנור?

כמה זמן מחזיק עוף שלם בתנור?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן מחזיק עוף שלם בתנור?

בישול עוף שלם

צליית עוף שלם בתנור היא דרך טעימה ורב-תכליתית להכין את החלבון הפופולרי הזה. בין אם אתם מבשלים עוף לאירוע מיוחד או פשוט רוצים ליהנות מארוחה טעימה, חשוב לדעת כמה זמן עוף שלם צריך להישאר בתנור כדי להבטיח שהוא מבושל בצורה יסודית ובטוחה.

זמני בישול

זמן הבישול של עוף שלם בתנור תלוי במשקלו. ככלל, עליך לבשל עוף שלם כ-20 דקות לכל קילו בטמפרטורה של 175 מעלות צלזיוס. לדוגמה, אם העוף שלך שוקל 4 קילו, זה ייקח בערך שעה ו-20 דקות לבשל.

טמפרטורה פנימית

אמנם זמני הבישול יכולים לספק הערכה גסה, אך חשוב לבדוק את הטמפרטורה הפנימית של העוף כדי להבטיח שהוא מבושל במלואו. החלק העבה ביותר של העוף, בדרך כלל הירך או החזה, צריך להגיע לטמפרטורה פנימית של 165°F (74°C) לצריכה בטוחה. שימוש במדחום בשר הוא הדרך המדויקת ביותר לקבוע אם העוף מוכן.

טיפים לבישול עוף שלם

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להשיג עוף שלם מבושל בצורה מושלמת:

1. הכנת העוף

לפני הבישול, הקפידו להסיר את כל הגיבולים או האיברים מחלל העוף. שוטפים את העוף היטב במים קרים ומייבשים אותו בנייר סופג. מתבלים את העוף בעשבי תיבול, תבלינים ומרינדות הרצויים כדי לשפר את טעמו.

2. משבשים את העוף

חבישה של העוף, הכוללת קשירת הרגליים והכנפיים יחד, עוזרת לעוף לבשל בצורה אחידה ולשמור על צורתו. שלב זה הוא אופציונלי אך יכול לגרום למצגת מושכת יותר מבחינה ויזואלית.

3. לבסס את העוף

ביסוס העוף במיצים שלו או במרינדה לאורך תהליך הבישול יכול לעזור לשמור עליו לח וטעים. השתמש במברשת או בכף כדי לצפות את העוף כל 20-30 דקות.

4. הנחת העוף

לאחר שהעוף מבושל, חשוב לתת לו לנוח כ-10-15 דקות לפני הגילוף. זה מאפשר למיצים להתפזר מחדש, וכתוצאה מכך עוף עסיסי ורך יותר.

אחסון שאריות עוף

אם נשארו לכם עוף מבושל, חיוני לאחסן אותו כראוי כדי לשמור על טריותו ולמנוע מחלות המועברות במזון. הנה כמה קווים מנחים:

קֵרוּר

מניחים את שאריות העוף בכלי אטום או עוטפים אותו היטב בנייר אלומיניום או בניילון. אחסן אותו במקרר וצרוך אותו תוך 3-4 ימים. הקפידו לחמם את העוף היטב לפני האכילה.

קְפִיאָה

אם אינכם מתכננים לצרוך את שאריות העוף תוך מספר ימים, תוכלו להקפיא אותה לשימוש מאוחר יותר. עוטפים את העוף היטב באריזה מתאימה למקפיא או מניחים אותו בשקית מקפיא. ניתן לשמור במקפיא עד 4 חודשים. להפשיר עוף קפוא במקרר לפני החימום מחדש.

חימום חוזר

בעת חימום מחדש של שאריות עוף, ודא שהוא מגיע לטמפרטורה פנימית של 165°F (74°C) כדי לחסל כל חיידק פוטנציאלי. אתה יכול לחמם אותו בתנור, במיקרוגל או על הכיריים, בהתאם להעדפתך.

סיכום

לדעת כמה זמן עוף שלם מחזיק בתנור חיונית להשגת ארוחה טעימה ובטוחה. זכרו לבשל את העוף לפי משקלו ולבדוק את הטמפרטורה הפנימית לגבי מידת העשייה. עקוב אחר הטיפים שסופקו כדי לשפר את הטעם והמראה של העוף הצלוי שלך. לבסוף, אחסן את כל השאריות כראוי כדי לשמור על איכותן וליהנות מהן תוך מספר ימים או להקפיא אותן לשימוש עתידי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן