דף הבית » מעניין » כמה זמן מבשלים עוף שלם בתנור? | המתכון המושלם

כמה זמן מבשלים עוף שלם בתנור? | המתכון המושלם

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן מבשלים עוף שלם בתנור? | המתכון המושלם

מבוא

בישול עוף שלם בתנור הוא דרך קלאסית וטעימה להכין את החלבון הרב-תכליתי הזה. בין אם אתם מארחים מסיבת ארוחת ערב או פשוט מבשלים למשפחה שלכם, עוף צלוי מושלם יכול להיות הכוכב של התוכנית. עם זאת, השגת תוצאה עסיסית וטעימה זו דורשת תשומת לב קפדנית לזמן הבישול ולטמפרטורה. במאמר זה נדריך אתכם בתהליך של בישול עוף שלם בתנור לשלמות.

בחירת עוף בגודל הנכון

לפני שאנחנו צוללים לתהליך הבישול, חשוב לבחור את העוף בגודל המתאים לצרכים שלכם. כלל אצבע הוא להעריך כ-1 פאונד (450 גרם) של עוף לאדם. לכן, אם אתם מבשלים לארבעה אנשים, עוף במשקל 4 פאונד (1.8 ק"ג) אמור להספיק. התאם את הגודל בהתאם לפי ספירת האורחים שלך והשאריות הרצויות.

הכנה ותיבול

ברגע שיש לכם את העוף, הגיע הזמן להכין ולתבל אותו. התחל בחימום מראש של התנור ל-425 מעלות צלזיוס (220 מעלות צלזיוס). שוטפים את העוף היטב במים קרים ומייבשים אותו בנייר סופג. מתבלים את העוף בנדיבות במלח, פלפל וכל עשבי תיבול או תבלינים רצויים אחרים. אתה יכול גם למלא את החלל עם ארומטים כמו לימון, שום או עשבי תיבול כדי לשפר את הטעם.

זמן בישול וטמפרטורה

זמן הבישול והטמפרטורה של עוף שלם תלויים במשקלו. כהנחיה כללית, צולים את העוף במשך 20 דקות לכל קילוגרם (450 גרם) ב-425°F (220°C). לדוגמה, עוף במשקל 4 פאונד (1.8 ק"ג) ייקח כשעה ו-20 דקות לבשל. עם זאת, חשוב להשתמש במדחום לבשר כדי להבטיח שהעוף מגיע לטמפרטורה פנימית של 74 מעלות צלזיוס בחלק העבה ביותר של הירך. זה מבטיח שהעוף מבושל לחלוטין ובטוח לאכילה.

טיפים לעוף עסיסי

כדי להשיג עוף עסיסי ורך, שקול את העצות הבאות:

  • מסבך את העוף: קשירת הרגליים יחד עם חוט מטבח עוזרת לעוף להתבשל בצורה אחידה.
  • מבסוטים את העוף: כל 20-30 דקות מבסים את העוף במיצים שלו או בחמאה מומסת כדי לשמור על לחות.
  • תנו לו לנוח: לאחר הוצאת העוף מהתנור תנו לו לנוח כ-10-15 דקות לפני הגילוף. זה מאפשר למיצים להתפזר מחדש, וכתוצאה מכך עוף יותר טעים ועסיסי.

שאלות ותשובות

ש: האם אני יכול לבשל עוף שלם קפוא בתנור?

ת: לא מומלץ לבשל עוף שלם מקפוא בתנור. הפשרה מלאה של העוף במקרר לפני הבישול כדי להבטיח בישול אחיד ובטיחות מזון.

ש: איך אני יודע אם העוף מבושל לגמרי?

ת: השתמשו במדחום לבשר כדי לבדוק את הטמפרטורה הפנימית של העוף. זה אמור להגיע ל-165°F (74°C) בחלק העבה ביותר של הירך.

ש: האם אני יכול למלא את העוף במלית?

ת: אמנם מילוי עוף במלית מסורתית היא שיטה פופולרית, אבל זה יכול להאריך את זמן הבישול ולהוות סיכון לבטיחות מזון. אם תבחרו למלא את העוף, וודאו שהמלית מגיעה גם לטמפרטורה פנימית של 165°F (74°C).

ש: האם אני יכול לבשל עוף שלם בטמפרטורה נמוכה יותר במשך זמן רב יותר?

ת: כן, אתה יכול לבשל עוף שלם בטמפרטורה נמוכה יותר, כגון 375°F (190°C), למשך זמן ארוך יותר. עם זאת, זכור ששיטת הטמפרטורה הגבוהה יותר מניבה עור פריך יותר.

ש: איך אני מקבל עור פריך על העוף?

ת: כדי להגיע לעור פריך יש לייבש את העוף לפני התיבול ולוודא שהתנור מחומם מראש לטמפרטורה המומלצת. אפשר גם להבריש את העוף בשמן או בחמאה מומסת לפני הצלייה.

סיכום

בישול עוף שלם בתנור דורש תשומת לב קפדנית לזמן הבישול ולטמפרטורה. הנחיה כללית היא לצלות את העוף במשך 20 דקות לכל פאונד (450 גרם) ב-425°F (220°C), לוודא שהוא מגיע לטמפרטורה פנימית של 165°F (74°C). זכרו לסבך את העוף, לבסס אותו מעת לעת, ולתת לו לנוח לפני גילוף לתוצאה עסיסית וטעימה. תהנה מהעוף הצלוי המושלם שלך!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן