דף הבית » News » כמה זמן מותר לך להישאר באירופה?

כמה זמן מותר לך להישאר באירופה?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן מותר לך להישאר באירופה?

מבוא

מתכננים טיול לאירופה? חיוני להבין את משך השהייה המותר בכל מדינה. כמטייל ישראלי, הכרת התקנות הספציפיות לתיירים במדינות אירופה יכולה לעזור לך לתכנן את מסלול הטיול שלך ולהימנע מכל בעיה משפטית במהלך ביקורך. במאמר זה, נחקור את משכי השהייה המשתנים המותרים במדינות שונות באירופה.

השוואה מהירה

מדינה משך שהות
צָרְפַת 90 ימים בתוך תקופה של 180 יום
גֶרמָנִיָה 90 ימים בתוך תקופה של 180 יום
אִיטַלִיָה 90 ימים בתוך תקופה של 180 יום
סְפָרַד 90 ימים בתוך תקופה של 180 יום
הולנד 90 ימים בתוך תקופה של 180 יום
שוויץ 90 ימים בתוך תקופה של 180 יום
הממלכה המאוחדת עד 6 חודשים
יָוָן 90 ימים בתוך תקופה של 180 יום

הבנת אזור שנגן

אזור שנגן הוא קבוצה של 26 מדינות אירופיות שביטלו את ביקורת הדרכונים בגבולותיהן ההדדיים. המשמעות היא שברגע שנכנסת למדינת שנגן אחת, תוכל לטייל בחופשיות בכל האזור ללא בדיקות הגירה נוספות. משך השהייה המקסימלי באזור שנגן הוא 90 יום בתוך תקופה של 180 יום.

הממלכה המאוחדת

בעוד שבריטניה אינה חלק מאזור שנגן, תיירים ישראלים יכולים לבקר בבריטניה עד 6 חודשים ללא ויזה. משך זמן ממושך זה מאפשר לנוסעים לחקור את הנופים המגוונים, האתרים ההיסטוריים והערים התוססות של בריטניה.

מדינות אירופה אחרות

מחוץ לאזור שנגן, יש מדינות עם תקנות שונות. כך למשל, רוסיה מאפשרת לתיירים ישראלים לשהות עד 90 יום בתוך תקופה של 180 יום. טורקיה, יעד פופולרי נוסף, מתירה שהות של עד 90 יום גם בפרק זמן של 180 יום.

שאלות ותשובות

ש: האם אוכל להאריך את שהותי מעבר למשך המותר?
ת: ברוב המקרים, הארכת שהותך מעבר למשך המותר אינה אפשרית. חשוב להקפיד על כללי ההגירה של המדינה בה אתה מבקר כדי למנוע סיבוכים משפטיים.
ש: האם אני צריך ויזה לשהייה קצרה?
ת: אזרחים ישראלים אינם זקוקים לויזה לשהייה קצרה בתוך אזור שנגן או בריטניה. עם זאת, חיוני להחזיק בדרכון תקף שנותרו לפחות שישה חודשי תוקף.
ש: האם יש חריגים למשך השהייה?
ת: נסיבות מסוימות עשויות לאפשר חריגים למשך השהייה הסטנדרטי. חריגים אלה יכולים לכלול נסיעות עסקים, תוכניות לימודים או איחוד משפחות. מומלץ להתייעץ עם השגרירות או הקונסוליה של המדינה בה אתם מתכננים לבקר לקבלת מידע ספציפי.
ש: האם אוכל לעזוב את אזור שנגן ולחזור כדי לאפס את שעון 90 הימים?
ת: יציאה מאזור שנגן וכניסה מחדש אינה מאפסת את שעון 90 הימים. תקופת 180 הימים היא חלון מתגלגל, ומשך השהייה מחושב על סמך 180 הימים הקודמים.

סיכום

כאשר נוסעים לאירופה כתייר ישראלי, חשוב להיות מודעים למשך השהייה המותרת בכל מדינה. אזור שנגן, המורכב מ-26 מדינות אירופיות, מתיר שהות מקסימלית של 90 ימים בתוך תקופה של 180 יום. בריטניה מאפשרת לנוסעים ישראלים לשהות עד 6 חודשים ללא ויזה. למדינות אחרות באירופה עשויות להיות תקנות שונות, לכן חיוני לחקור ולהבין את הכללים הספציפיים לפני הטיול. על ידי הקפדה על תקנות אלו, תוכלו ליהנות מהרפתקה אירופאית ללא טרחה ובלתי נשכחת.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן