דף הבית » בחירות הגולשים » כמה זמן לאפות עוף שלם בתנור

כמה זמן לאפות עוף שלם בתנור

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לאפות עוף שלם בתנור

מבוא

אפיית עוף שלם בתנור היא דרך קלאסית וטעימה להכין ארוחה דשנה. בין אם אתם מבשלים לארוחת ערב משפחתית או מארחים אירוע מיוחד, עוף צלוי מושלם יכול להיות הכוכב של התוכנית. עם זאת, קביעת זמן הבישול הנכון יכולה להיות אתגר. במאמר זה ננחה אתכם בתהליך אפיית עוף שלם בתנור להשגת תוצאה עסיסית וטעימה בכל פעם.

השוואה מהירה

משקל עוף זמן בישול
2-3 פאונד 1.5-2 שעות
3-4 פאונד 2-2.5 שעות
4-5 פאונד 2.5-3 שעות

הכנת העוף

לפני שמתחילים לאפות, חשוב להכין נכון את העוף. התחל בחימום מראש של התנור ל-375 מעלות צלזיוס (190 מעלות צלזיוס). מוציאים את הגבוליים מחלל העוף ושוטפים אותו היטב במים קרים. מייבשים את העוף בעזרת נייר סופג כדי להבטיח עור פריך. מתבלים את העוף במלח, פלפל וכל עשבי תיבול או תבלינים רצויים. אתה יכול גם למלא את החלל עם ארומטים כמו לימון, שום או עשבי תיבול כדי לשפר את הטעם.

אפיית העוף

מניחים את העוף המתובל על רשת צלייה בתוך תבנית אפייה או תבנית צלייה. זה מאפשר לחום להסתובב באופן שווה סביב העוף, וכתוצאה מכך לבישול אחיד יותר. מכניסים מדחום לבשר לחלק העבה ביותר של הירך, מבלי לגעת בעצם. זה יעזור לך לעקוב אחר הטמפרטורה הפנימית של העוף.

זמן הבישול של עוף שלם תלוי במשקלו. ככלל אצבע, עליך לאפות עוף שלם במשך 20 דקות לכל קילוגרם (45 דקות לק"ג) ב-375°F (190°C). עם זאת, חיוני להשתמש במדחום לבשר כדי להבטיח שהעוף יגיע לטמפרטורה פנימית בטוחה של 165 מעלות צלזיוס (74 מעלות צלזיוס) בחלק העבה ביותר של הירך.

זכור כי זמני הבישול הללו הם משוערים, וייתכנו שינויים עקב הבדלים בטמפרטורות התנור ובגדלי העוף. תמיד עדיף להסתמך על הטמפרטורה הפנימית ולא על זמן הבישול בלבד.

מנוחה וגילוף

לאחר שהעוף מגיע לטמפרטורה הפנימית הרצויה, מוציאים אותו מהתנור ונותנים לו לנוח כ-10-15 דקות. תקופת מנוחה זו מאפשרת למיצים להתפזר מחדש, וכתוצאה מכך בשר רך וטעים יותר. נצלו את הזמן הזה להכנת תוספות או רוטב.

כדי לגלף את העוף, התחל בהסרת הרגליים והכנפיים. לאחר מכן, פורסים את בשר החזה כנגד הדגן לפרוסות דקות ואחידות. הגישו את העוף עם הצדדים האהובים עליכם ותהנו!

שאלות ותשובות

ש: האם אני יכול לאפות עוף שלם קפוא?

ת: לא מומלץ לאפות עוף שלם מקפוא שכן זה עלול לגרום לבישול לא אחיד. עדיף להפשיר את העוף לגמרי במקרר לפני האפייה.

ש: איך אני יכול להבטיח עור פריך?

ת: כדי להגיע לעור פריך, הקפידו לייבש את העוף לפני התיבול. אפשר גם לשפשף את העור בשמן או בחמאה לפני האפייה.

ש: האם אני יכול למלא את העוף במלית?

ת: אמנם מילוי העוף במלית מסורתית היא אפשרות פופולרית, אבל זה יכול להאריך את זמן הבישול ועלול להוביל לעוף שלא מבושל מספיק. בטוח יותר לבשל את המלית בנפרד.

סיכום

אפיית עוף שלם בתנור היא דרך טעימה ומשביעה להכין ארוחה טעימה. על ידי הקפדה על זמני הבישול המומלצים ושימוש במדחום בשר כדי להבטיח שהעוף יגיע לטמפרטורה פנימית בטוחה, ניתן להשיג בכל פעם עוף עסיסי ומבושל בצורה מושלמת. זכור לתת לעוף לנוח לפני הגילוף כדי לאפשר למיצים להתפזר מחדש לקבלת תוצאה עדינה יותר. תיהנו מהעוף הצלוי הביתי שלכם עם הצדדים האהובים עליכם והתענגו על הטעמים הטעימים!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן