דף הבית » רץ ברשת » משך משפט אייכמן

משך משפט אייכמן

השאירו פרטים ונחזור מיד:

משך משפט אייכמן

מבוא

משפט אייכמן היה אירוע משמעותי בתולדות הצדק. היא שפכה אור על הזוועות שבוצעו במהלך השואה והביאה למשפט את אחד המבצעים המרכזיים, אדולף אייכמן. מאמר זה נועד לספק סקירה כללית של משך משפט אייכמן ומשמעותו.

משפט אייכמן

רקע כללי

אדולף אייכמן, פקיד נאצי בכיר, היה אחראי על תיאום הגירוש של מיליוני יהודים למחנות ריכוז במהלך מלחמת העולם השנייה. לאחר המלחמה הצליח להימלט לארגנטינה, שם חי בזהות בדויה במשך שנים רבות.

לכידת

ב-1960 איתרו סוכני מודיעין ישראלים את אייכמן בבואנוס איירס ותכננו את לכידתו. ב-11 במאי 1960, צוות סוכני מוסד תפס אותו בהצלחה והביא אותו לישראל כדי לעמוד לדין על פשעיו.

הניסוי

משפט אייכמן החל ב-11 באפריל 1961 בירושלים. הוא נערך באולם שנבנה במיוחד כדי להכיל את המספר הרב של הנוכחים, כולל ניצולי השואה, עיתונאים ומשקיפים בינלאומיים.

המשפט נמשך בסך הכל ארבעה חודשים, והסתיים ב-14 באוגוסט 1961. בתקופה זו הציגה הפרקליטות ראיות נרחבות למעורבותו של אייכמן בשואה, לרבות מסמכים, עדויות וחשבונות ניצולים.

הליכים משפטיים

אייכמן הואשם בפשעים נגד האנושות, פשעי מלחמה ופשעים נגד העם היהודי. לאורך כל המשפט, הוא טען כי הוא בסך הכל ממלא פקודות והכחיש אחריות אישית לזוועות שבוצעו.

את המשפט ניהל הרכב של שלושה שופטים בראשות השופט העליון משה לנדאו. את אייכמן ייצג צוות הגנה, ואת התביעה הוביל היועץ המשפטי לממשלה גדעון האוזנר.

פסק דין וגזר דין

ב-15 בדצמבר 1961 גזרו השופטים את פסק דינם. אייכמן נמצא אשם בכל האישומים ונידון למוות בתלייה. גזר הדין בוצע ב-31 במאי 1962 בכלא רמלה.

סיכום

משפט אייכמן היה אירוע משמעותי שהביא את זוועות השואה למוקד תשומת הלב הבינלאומית. זה נמשך ארבעה חודשים, מאפריל עד אוגוסט 1961, והביא להרשעתו והוצאה להורג של אחד האדריכלים המרכזיים של רצח העם הנאצי.

למידע מפורט יותר על משפט אייכמן, אתה יכול לבקר ויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן