דף הבית » המלצות הצוות » משך השהות בארצות הברית

משך השהות בארצות הברית

השאירו פרטים ונחזור מיד:

משך השהות בארצות הברית

מבוא

כאשר מתכננים טיול לארצות הברית, חשוב להבין את הכללים והתקנות לגבי משך השהייה. מטיילים רבים תוהים לעתים קרובות כמה זמן מותר להם להישאר בארה"ב מבלי להפר את חוקי ההגירה. במאמר זה, נחקור את ההנחיות שסיפקה ממשלת ארה"ב לגבי משך השהייה של מבקרים.

הבנת תוכנית ויתור ויזה

אם אתה אזרח של מדינה המשתתפת בתוכנית ויתור ויזה (VWP), ייתכן שתהיה זכאי לנסוע לארה"ב למטרות תיירות או עסקים מבלי לקבל ויזה. לפי ה-VWP, אתה רשאי להישאר בארה"ב עד 90 יום. חשוב לציין שתקופה זו של 90 יום כוללת הן את זמן השהות בארה"ב והן כל זמן שהייה במדינות שכנות כמו קנדה או מקסיקו.

חריגים לכלל 90 הימים

בעוד שהכלל הכללי עבור נוסעי VWP הוא שהייה מקסימלית של 90 יום, ישנם חריגים מסוימים לכלל זה. אם קיבלת הרשאה ספציפית, כגון הארכת ESTA (מערכת אלקטרונית לאישור נסיעות), ייתכן שתתאפשר לך להישאר מעבר לתקופה הראשונית של 90 הימים. עם זאת, חיוני להתייעץ עם הרשויות המתאימות או עם עורך דין הגירה כדי להבטיח עמידה בתקנות.

בעלי ויזה ומדינות ללא ויתור על ויזה

אם אינך זכאי לתוכנית ויתור ויזה או אם אתה נוסע למטרות אחרות מלבד תיירות או עסקים, תצטרך להגיש בקשה לויזה. משך השהייה לבעלי ויזה משתנה בהתאם לסוג הויזה המתקבלת. חלק מהוויזות מאפשרות כניסה בודדת ותקופת שהייה מסוימת, בעוד שאחרות עשויות לאפשר כניסות מרובות ושהייה ארוכה יותר.

אשרות מבקרים (B-1 ו-B-2)

הסוג הנפוץ ביותר של ויזה למבקרים זמניים הוא אשרת B-1 (עסקים) ו-B-2 (תיירות). אשרות אלו מאפשרות בדרך כלל שהות מקסימלית של שישה חודשים. עם זאת, משך השהייה בפועל נקבע על ידי קצין המכס והגנת הגבולות האמריקאי (CBP) בנמל הכניסה. חיוני להחזיק בכל התיעוד הדרוש ולהיות מוכן להסביר את מטרת הביקור שלך אצל קצין ה-CBP.

אשרות סטודנטים וחילופי מבקרים

ליחידים הלומדים או משתתפים בתוכניות חילופין בארה"ב, מונפקות ויזות סטודנטים וחילופי מבקרים (ויזות F ו-J). משך השהייה עבור אשרות אלו נקבע בדרך כלל לפי תאריך סיום התוכנית המצוין בטופס I-20 או בטופס DS-2019. חשוב לשמור על סטטוס סטודנט או מבקר חילופי תקף לאורך כל השהות.

שהות יתר והשלכות

זה חיוני להקפיד על משך השהייה המאושר בארה"ב כדי למנוע סיבוכים משפטיים כלשהם. להאריך את הזמן המותר יכול להיות השלכות חמורות, כולל מניעה מלהיכנס שוב לארה"ב לתקופה מסוימת או אפילו לעמוד בפני גירוש. תמיד מומלץ לעזוב את ארה"ב לפני תום השהות המורשית או להגיש בקשה להארכה במידת הצורך.

הרחבות ושינוי סטטוס

אם אתה מוצא את עצמך זקוק ליותר זמן בארה"ב, ייתכן שניתן יהיה להגיש בקשה להארכת שהייה או שינוי סטטוס. עם זאת, יש להגיש בקשות אלה לפני שתפוג תקופת השהות המורשית שלך. מומלץ להתייעץ עם עורך דין הגירה או עם שירות האזרחות וההגירה של ארה"ב (USCIS) לקבלת הדרכה לגבי תהליך הבקשה והדרישות.

סיכום

הבנת משך השהייה בארצות הברית חיונית לכל המטיילים. בין אם אתה מבקר במסגרת תוכנית ויתור ויזה או מחזיק ויזה, חשוב לעמוד בתקנות שנקבעו על ידי ממשלת ארה"ב. על ידי היכרות עם ההנחיות ובקשת ייעוץ מתאים בעת הצורך, תוכל להבטיח ביקור חלק ומהנה בארה"ב.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן