דף הבית » להעביר את הזמן » משבר בניית החומה בארה"ב ב-2019

משבר בניית החומה בארה"ב ב-2019

השאירו פרטים ונחזור מיד:

משבר בניית החומה בארה"ב ב-2019

מבוא

בניית חומה לאורך גבול ארצות הברית-מקסיקו הייתה נושא למחלוקת ולוויכוח במשך שנים רבות. בשנת 2019 הגיע המשבר סביב בניית החומה לשיאו, עם השלכות משמעותיות הן על ארצות הברית והן על המדינות השכנות לה.

הרקע

הרעיון של הקמת חומה לאורך גבול ארה"ב-מקסיקו היה אחת ההבטחות המרכזיות שהעניק הנשיא דונלד טראמפ במהלך מסע הבחירות שלו ב-2016. הוא טען כי מחסום פיזי יסייע בבלימת ההגירה הבלתי חוקית וסחר בסמים, ונשבע לגרום למקסיקו לשלם על בנייתה.

השבתת הממשלה

בניסיון להשיג מימון לחומה, הנשיא טראמפ ביקש מהקונגרס 5.7 מיליארד דולר. עם זאת, המחוקקים לא הצליחו להגיע להסכמה, מה שהוביל להשבתה חלקית של הממשלה שנמשכה 35 ימים שוברי שיא, מה-22 בדצמבר 2018 ועד ה-25 בינואר 2019.

אתגרים משפטיים

ככל שההשבתה הממשלתית נמשכה, החלו להתגבר האתגרים המשפטיים נגד בניית החומה. קבוצות סביבתיות, שבטים אינדיאנים ובעלי אדמות לאורך הגבול הגישו תביעות בטענה שהחומה תפגע במערכות אקולוגיות, תפר את הריבונות השבטית ותפגע בזכויות קניין פרטיות.

חלוקות פוליטיות

סוגיית בניית החומה הפכה לפוליטית מאוד, כאשר הדמוקרטים והרפובליקנים חלוקים מאוד בעניין. הדמוקרטים טענו שהחומה היא פתרון לא יעיל ויקר, בעוד שהרפובליקנים תמכו בבנייתה כאמצעי הכרחי להגנה על הביטחון הלאומי.

הצהרת החירום הלאומית

כשהוא לא הצליח להשיג מימון דרך הקונגרס, הנשיא טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי ב-15 בפברואר 2019. מהלך שנוי במחלוקת זה אפשר לו להפנות כספים ממשרדי ממשלה אחרים לעבר בניית החומה.

תגובה משפטית ופוליטית

הצהרת החירום הלאומית עמדה בפני אתגרים משפטיים מיידיים, כאשר כמה מדינות וארגונים הגישו תביעות כדי לחסום את יישומה. המבקרים טענו כי הנשיא חורג מסמכותו ועוקף את רצון הקונגרס.

עיכובים בבנייה

למרות הכרזת החירום הלאומית, בניית החומה עמדה בפני עיכובים ומכשולים רבים. הערכות השפעה על הסביבה, מאבקים משפטיים ואתגרים לוגיסטיים האטו את ההתקדמות, והקשו על הממשל לקיים את הבטחתו להשלים חלק ניכר מהחומה עד סוף 2019.

דעת קהל

דעת הקהל על הקיר נותרה מפולגת מאוד. התומכים האמינו שזה ישפר את ביטחון הגבולות ויגן על מקומות עבודה אמריקאים, בעוד המתנגדים טענו שזה סמל לשנאת זרים ובזבוז כספי משלם המסים.

סיכום

המשבר סביב בניית החומה בארה"ב בשנת 2019 נמשך כל השנה, עם מאבקים משפטיים מתמשכים, פילוגים פוליטיים ועיכובים בבנייה. הנושא הדגיש את השסעים העמוקים בתוך המדינה ואת האתגרים של יישום מדיניות שנויה במחלוקת. עדיין לא ברור אם החומה תושלם אי פעם, מכיוון שהיא ממשיכה להתמודד עם התנגדויות ומכשולים.

למידע נוסף על משבר בניית החומה בארה"ב, אתה יכול לבקר בחיפוש זה ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן