דף הבית » לא להאמין » כמה זמן נמשכת תוצאות בדיקת הדם לשקיפות עורפית?

כמה זמן נמשכת תוצאות בדיקת הדם לשקיפות עורפית?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשכת תוצאות בדיקת הדם לשקיפות עורפית?

מבוא

בדיקת דם לשקיפות עורפית היא בדיקת סקר לפני הלידה המסייעת להעריך את הסיכון להפרעות כרומוזומליות מסוימות בעובר מתפתח. מדובר במדידת עובי החלל המלא בנוזלים בחלק האחורי של צוואר התינוק במהלך בדיקת אולטרסאונד ושילובו עם בדיקת דם.

מהי בדיקת דם שקיפות עורפית?

בדיקת הדם לשקיפות עורפית, המכונה גם בדיקת NT, מבוצעת בדרך כלל בין 11 ל-14 שבועות של הריון. מדובר בהליך לא פולשני שאינו מהווה סיכון לאם או לתינוק. הבדיקה משמשת בעיקר לבדיקת תסמונת דאון (טריזומיה 21) ומפרעות כרומוזומליות אחרות, כגון טריזומיה 18 וטריזומיה 13.

כיצד מתבצע המבחן?

בדיקת הדם לשקיפות עורפית כוללת שני מרכיבים:

  1. בדיקת אולטרסאונד: סונוגרף מיומן יבצע אולטרסאונד למדידת עובי החלל המלא בנוזל בחלק האחורי של צוואר התינוק. מדידה זו ידועה בשם מדידת שקיפות עורפית.
  2. בדיקת דם: דגימת דם נלקחת מהאם כדי למדוד את רמות ההורמונים והחלבונים מסוימים, כגון חלבון פלזמה-A הקשור להריון (PAPP-A) וגונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG).

השוואה מהירה

מִבְחָן זמן אספקה
בדיקת דם לשקיפות עורפית בערך 1-2 שבועות

כמה זמן לוקח לקבל את התוצאות?

זמן האספקה של תוצאות בדיקת דם שקיפות עורפית יכול להשתנות בהתאם לגורמים שונים, לרבות עומס העבודה של המעבדה והמיקום שבו מתבצעת הבדיקה. בדרך כלל, זה לוקח בערך 1-2 שבועות כדי לקבל את התוצאות.

חשוב לציין שבדיקת דם שקיפות עורפית היא בדיקת סקר, לא בדיקה אבחנתית. אם התוצאות מצביעות על סיכון מוגבר להפרעה כרומוזומלית, ניתן להמליץ על בדיקות אבחנתיות נוספות, כגון דגימת כוונות כורונית (CVS) או בדיקת מי שפיר כדי לאשר את האבחנה.

סיכום

בדיקת הדם לשקיפות עורפית היא כלי סקר רב ערך המסייע להעריך את הסיכון להפרעות כרומוזומליות מסוימות בעובר מתפתח. זה כרוך בשילוב של בדיקת אולטרסאונד ובדיקות דם. אמנם זמן האספקה של תוצאות הבדיקה עשוי להשתנות, אך בדרך כלל לוקח בערך 1-2 שבועות עד לקבלת התוצאות. חשוב לדון בתוצאות עם ספק שירותי הבריאות שלך ולשקול בדיקות אבחון נוספות במידת הצורך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן