דף הבית » לא להאמין » כמה זמן נמשכת ההשפעות של חיסון מחומש?

כמה זמן נמשכת ההשפעות של חיסון מחומש?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשכת ההשפעות של חיסון מחומש?

מבוא

החיסון החומש הוא חיסון משולב המספק הגנה מפני חמש מחלות שונות: דיפתריה, טטנוס, שעלת (שיעול), הפטיטיס B והמופילוס אינפלואנזה מסוג b (Hib). זה ניתן לתינוקות כחלק מתוכנית החיסונים השגרתית שלהם.

הבנת החיסון החומש

החיסון החומש ניתן בדרך כלל בסדרה של שלוש מנות, כאשר המנה הראשונה ניתנת בגיל חודשיים, ואחריה המנה השנייה והשלישית בארבעה ושישה חודשים, בהתאמה. חיסון זה יעיל מאוד במניעת המחלות הממוקדות והוכח כמפחית משמעותית את שכיחות המחלות הללו.

משך ההגנה

מחקרים הראו שהחיסון החומש מספק חסינות ארוכת טווח נגד המחלות שהוא מכוון אליו. משך ההגנה משתנה בהתאם למחלה הספציפית, אך באופן כללי, החיסון מציע חסינות למספר שנים.

עבור דיפתריה, טטנוס ושעלת, החיסון החומש מספק הגנה למשך חמש עד עשר שנים לפחות. עם זאת, מומלץ לקבל זריקות דחף כדי לשמור על חסינות לאורך הבגרות. זריקות דחף לטטנוס ודיפטריה ניתנות בדרך כלל כל עשר שנים, בעוד שיתכן שיידרשו מגבירי שעלת מוקדם יותר בגלל החסינות הולכת ופוחתת נגד מחלה זו.

לגבי הפטיטיס B, החיסון החומש מספק הגנה ארוכת טווח מפני הנגיף. מחקרים הראו שהחיסון גורם לתגובה חיסונית חזקה, וכתוצאה מכך חסינות שיכולה להימשך לפחות 15 שנים או יותר. עם זאת, חשוב לציין כי משך ההגנה עשוי להשתנות בין אנשים.

עבור Haemophilus influenzae סוג b (Hib), החיסון החומש מציע הגנה למשך מספר שנים. רוב האנשים שמקבלים את סדרת המנות המלאה במהלך הינקות מפתחים חסינות שנמשכת גם בילדות. עם זאת, במקרים מסוימים, ניתן להמליץ על מנת דחף כדי להבטיח הגנה מתמשכת.

סיכום

החיסון החומש הוא מרכיב מכריע בתוכניות חיסוני ילדות. הוא מספק הגנה מפני חמש מחלות קשות ומציע חסינות לאורך זמן. בעוד שמשך ההגנה עשוי להשתנות עבור כל מחלה ספציפית, החיסון מספק בדרך כלל חסינות למשך מספר שנים. חשוב לעקוב אחר לוח הזמנים המומלץ של החיסונים ולקבל זריקות דחף כפי שהומלץ על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות כדי לשמור על הגנה מיטבית.

למידע נוסף על החיסון החומש, אתה יכול לבקר בוויקיפדיה נמצא כאן .

בנוסף, תוכל לצפות בסרטונים אינפורמטיביים בנושא על ידי ביקור ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן