דף הבית » מעניין » כמה זמן נמשך פסח 2019?

כמה זמן נמשך פסח 2019?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך פסח 2019?

מבוא

פסח, המכונה גם פסח, הוא חג יהודי חשוב המנציח את שחרור בני ישראל מעבדות במצרים העתיקה. חוגגים אותו בטקסים ומסורות שונות, לרבות סדר פסח, הכולל סעודה חגיגית וספר מחדש של סיפור יציאת מצרים. בשנת 2019, חג הפסח מתחיל ביום שישי, 19 באפריל, ונמשך בסך הכל שבעה או שמונה ימים, בהתאם למסורת היהודית.

משך חג הפסח

פסח נמשך שבעה ימים בישראל, כמצוות התורה. אולם מחוץ לישראל הוא נשמר במשך שמונה ימים. יום נוסף זה מכונה "אחרון של פסח" ונחשב לציון קריעת ים סוף שאירע ביום שביעי של פסח.

סדר פסח

סדר פסח הוא ארוחה מיוחדת הנערכת בשני הלילות הראשונים של פסח. זה הזמן של משפחות וחברים להתאסף ולספר מחדש את סיפור יציאת מצרים. צלחת הסדר מכילה מאכלים סמליים, כמו מצה (מצות), עשבי תיבול מרים ועצם שוק צלויה, המייצגים היבטים שונים בסיפור הפסח. הסדר כולל גם אמירת תפילה, שתיית ארבע כוסות יין ושירת שירים מסורתיים.

הגבלות פסח

במהלך חג הפסח, קיימות הגבלות תזונתיות מסוימות שיהודים שומרי מצוות נוהגים לפיהן. חל איסור על חמץ, המתייחס לכל מוצר מזון העשוי מחיטה, שעורה, שיפון, שיבולת שועל או כוסמין שבא במגע עם מים והורשה לתסוס ולעלות. במקום זאת, צורכים מצה, המסמלת את המצות שאכלו בני ישראל ביציאה ממצרים בחיפזון. בנוסף, יהודים רבים נמנעים מאכילת קטניות, המכונות קיטניות, במהלך חג הפסח, אם כי הגבלה זו משתנה בין קהילות יהודיות שונות.

משמעות חג הפסח

לפסח יש חשיבות רבה בהיסטוריה ובתרבות היהודית. הוא משמש כתזכורת לקשיים שעברו בני ישראל במצרים ולשחרורם בסופו של דבר. החג שם דגש על נושאים של חופש, גאולה וחשיבות זכירת השורשים. חג הפסח הוא זמן להתבוננות, להכרת תודה וחיזוק הקשרים המשפחתיים והקהילתיים.

מסורות פסח

מלבד סדר פסח, ישנן מסורות נוספות הקשורות לחג. אלה כוללים הוצאת חמץ מהבית לפני כניסת הפסח, איסור צריכת חמץ בחג ושריפת חמץ שנשאר בבוקר שלפני חג הפסח. משפחות רבות עוסקות גם בניקיון אביב כדי להבטיח שבתיהן יהיו נקיים מכל זכר לחמץ. בנוסף, חול המועד פסח הוא זמן לתפילה, לימוד והשתתפות בשירותי בית הכנסת.

סיכום

חג הפסח הוא חג משמעותי בלוח השנה היהודי, המציין את שחרור בני ישראל מעבדות במצרים. בשנת 2019, חג הפסח מתחיל ב-19 באפריל ונמשך שבעה ימים בישראל ושמונה ימים מחוץ לישראל. זה הזמן למשפחות וקהילות להתכנס, לספר מחדש את סיפור יציאת מצרים ולחגוג את החירות והגאולה. על ידי קיום המסורות והטקסים של חג הפסח, יהודים ברחבי העולם מכבדים את ההיסטוריה שלהם ומחזקים את הקשר שלהם למורשתם.

למידע נוסף על פסח, אתה יכול לבקר בויקיפדיה זה כאן .

צפו בסרטונים קשורים בפסח ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן