דף הבית » רץ ברשת » כמה זמן נמשך החיסון נגד שעלת בהריון?

כמה זמן נמשך החיסון נגד שעלת בהריון?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך החיסון נגד שעלת בהריון?

מבוא

שעלת, הידוע גם בשם שעלת, הוא זיהום בדרכי הנשימה מדבק מאוד הנגרם על ידי החיידק Bordetella pertussis. זה יכול להיות חמור במיוחד אצל תינוקות, ולהוביל לסיבוכים ואף למוות. כדי להגן הן על האם והן על היילוד, אנשי מקצוע בתחום הבריאות ממליצים לתת את החיסון נגד שעלת במהלך ההריון. אבל כמה זמן נמשכת ההגנה שמספק חיסון זה?

הבנת חיסון שעלת

החיסון נגד שעלת, המכונה בדרך כלל חיסון Tdap, הוא חיסון משולב המגן מפני שעלת, טטנוס ודיפטריה. הוא מכיל רכיבים מומתים של החיידקים הממריצים את מערכת החיסון לייצר נוגדנים מגנים.

חשיבות החיסון במהלך ההריון

מתן החיסון נגד שעלת במהלך ההריון הוא חיוני מכמה סיבות:

  • הגנה על האם: החיסון מסייע במניעת זיהום שעלת בנשים הרות, ומפחית את הסיכון למחלות וסיבוכים קשים.
  • הגנה על הילוד: נוגדנים המיוצרת על ידי האם בתגובה לחיסון יכולים לעבור לתינוק דרך השליה, ולספק חסינות פסיבית במהלך החודשים הראשונים לחייו כאשר התינוק צעיר מכדי לקבל את החיסון.
  • חסינות עדר: על ידי חיסון נשים בהריון, החסינות הכוללת של הקהילה נגד שעלת מתחזקת, מפחיתה את הסיכון להתפרצויות והגנה על אנשים פגיעים שאינם יכולים לקבל את החיסון.

משך ההגנה

מחקרים הראו כי החיסון נגד שעלת מספק הגנה חזקה לאם ולילוד במהלך ההריון ובחודשים הראשונים לחייו של התינוק. הנוגדנים המועברים מהאם לתינוק מציעים חסינות פסיבית, אשר דועכת בהדרגה עם הזמן.

בעוד שמשך ההגנה המדויק יכול להשתנות, מחקרים מראים שהנוגדנים שעברו מהאם לתינוק באמצעות חיסון במהלך ההריון יכולים לספק הגנה משמעותית במשך החודשיים-שלושה הראשונים לחייו של התינוק. תקופה זו היא קריטית שכן תינוקות הם הפגיעים ביותר לזיהומי שעלת חמורים במהלך תקופה זו.

חשוב לציין שהחיסון נגד שעלת אינו מספק חסינות לכל החיים. כדי להבטיח הגנה מתמשכת, אנשים, כולל נשים בהריון, צריכים לקבל מנות דחף של החיסון בהתאם ללוח הזמנים המומלץ.

לוח חיסונים מומלץ

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בארצות הברית ממליץ לנשים הרות לקבל את החיסון Tdap בין 27 ל-36 שבועות של הריון, רצוי במהלך השליש השלישי. עיתוי זה מאפשר העברה מיטבית של נוגדני הגנה לתינוק.

בנוסף, ה-CDC מייעץ שבני משפחה אחרים ואנשי קשר קרובים שיהיו בקשר הדוק עם היילוד, כגון אבות, סבים ומטפלים, צריכים לקבל גם את החיסון Tdap כדי ליצור פקעת מגן סביב התינוק.

סיכום

החיסון נגד שעלת הניתן במהלך ההריון מספק הגנה מכרעת הן לאם והן ליילוד. בעוד שמשך ההגנה עשוי להשתנות, הנוגדנים המועברים מהאם לתינוק מציעים חסינות משמעותית במהלך החודשים הראשונים לחייו. כדי להבטיח הגנה מתמשכת, חיוני לעקוב אחר לוח החיסונים המומלץ ולקבל מנות דחף בהתאם להמלצות של אנשי מקצוע בתחום הבריאות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן