דף הבית » להעביר את הזמן » כמה זמן נמשך הדימום במהלך ההריון?

כמה זמן נמשך הדימום במהלך ההריון?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך הדימום במהלך ההריון?

מבוא

הבנת משך הדימום במהלך ההריון חשובה לאמהות לעתיד. בעוד שדימום במהלך ההריון יכול להיות מדאיג, הוא אינו נדיר ויכול להיות סיבות שונות. במאמר זה נדון בסוגי הדימומים השונים במהלך ההריון, משך הזמן הפוטנציאלי שלהם ומתי יש צורך לפנות לטיפול רפואי.

סוגי דימום במהלך ההריון

במהלך ההריון, ישנם שלושה סוגים עיקריים של דימומים שנשים עלולות לחוות:

1. דימום השתלה

דימום בהשתלה מתרחש כאשר ביצית מופרית מתחברת לרירית הרחם, בדרך כלל בסביבות 6-12 ימים לאחר ההתעברות. סוג זה של דימום הוא בדרך כלל קל ועשוי להיות מלווה בהתכווצויות קלות. לעתים קרובות זה נמשך כמה שעות עד כמה ימים.

2. הפלה מאוימת

הפלה מאוימת מתייחסת לדימום נרתיקי במהלך 20 השבועות הראשונים להריון. זה מלווה לעתים קרובות בכאבי בטן או התכווצויות. הדימום יכול לנוע בין כתמים קלים לדימום כבד, בדומה לתקופת מחזור. משך הדימום בהפלה מאוימת יכול להשתנות, ונמשך בין מספר ימים למספר שבועות.

3. שליה Previa או סיסי שליה

שליה פרוויה והיפרדות שליה הם שני מצבים שעלולים לגרום לדימום במהלך ההריון. השליה מתרחשת כאשר השליה מכסה חלקית או מלאה את צוואר הרחם, בעוד היפרדות שליה מתרחשת כאשר השליה נפרדת מדופן הרחם לפני הלידה. שני המצבים עלולים להוביל לדימום כבד ודורשים טיפול רפואי מיידי.

מתי לפנות לטיפול רפואי

בעוד שדימום מסוים במהלך ההריון יכול להיות נורמלי, חיוני להתייעץ עם ספק שירותי בריאות אם אתה חווה דימום כלשהו. בנוסף, עליך לפנות לטיפול רפואי מיידי אם:

1. דימום כבד

אם אתה ספוג דרך כרית או טמפון תוך שעה או חווה קרישי דם גדולים, חיוני לפנות לעזרה רפואית בהקדם האפשרי.

2. כאבי בטן עזים

כאבי בטן עזים המלווים בדימום עשויים להצביע על מצב חמור הדורש טיפול רפואי מיידי.

3. סחרחורת או עילפון

אם אתה חווה סחרחורת, סחרחורת או עילפון יחד עם דימום, חשוב לפנות לעזרה רפואית בהקדם.

סיכום

דימום במהלך ההריון יכול להופיע מסיבות שונות, כולל השתלה, הפלה מאוימת, שליה או היפרדות שליה. משך הדימום יכול להשתנות בהתאם לגורם. בעוד שחלק מהדימום עשוי להיות נורמלי, חיוני להתייעץ עם ספק שירותי בריאות אם אתה חווה דימום כלשהו במהלך ההריון. אם אתה מבחין בדימום כבד, כאבי בטן עזים, או תסמינים כמו סחרחורת או התעלפות, פנה לטיפול רפואי מיידי. ספק שירותי הבריאות שלך יוכל להעריך את מצבך ולספק הדרכה וטיפול מתאימים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן