דף הבית » להעביר את הזמן » כמה זמן מחזיק תפוח אדמה בבית?

כמה זמן מחזיק תפוח אדמה בבית?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן מחזיק תפוח אדמה בבית?

כשמדובר בירקות מגוונים ומזינים, תפוחי אדמה הם מרכיב עיקרי בהרבה משקי בית. בין אם אתם נהנים מהם מעוכים, צלויים או בסלט תפוחי אדמה טעים, חשוב לדעת כמה זמן הם יכולים להחזיק מעמד בבית לפני שהם מתחילים להתקלקל. במאמר זה נחקור את חיי המדף של תפוחי אדמה ונספק טיפים כיצד לאחסן אותם כראוי.

חיי מדף של תפוחי אדמה

תפוחי אדמה ידועים בחיי המדף הארוכים יחסית שלהם בהשוואה לתוצרת טרייה אחרת. עם זאת, אורך החיים שלהם תלוי בגורמים שונים כמו סוג תפוחי האדמה, תנאי האחסון והאם הם נאים או מבושלים.

תפוחי אדמה גולמיים יכולים להחזיק מעמד בין 2 ל-5 שבועות כאשר הם מאוחסנים במקום קריר, חשוך ומאוורר היטב. חשוב להרחיק אותם מאור שמש ישיר, שכן חשיפה לאור עלולה לגרום להם לירוק ולפתח טעם מר. יש לזרוק תפוחי אדמה ירוקים מכיוון שהם יכולים להכיל תרכובת רעילה בשם סולנין.

לתפוחי אדמה מבושלים, לעומת זאת, חיי מדף קצרים יותר. הם יכולים להחזיק מעמד כ-3 עד 5 ימים בקירור בכלי אטום. חשוב לאחסן אותם מיד לאחר הבישול כדי למנוע צמיחת חיידקים ולשמור על איכותם.

טיפים לאחסון נכון

כדי למקסם את חיי המדף של תפוחי אדמה, הנה כמה עצות לאחסון:

1. בחר את מיקום האחסון הנכון

מצא מקום קריר, חשוך ויבש לאחסון תפוחי האדמה שלך. טווח טמפרטורות של 45 עד 50 מעלות צלזיוס (7 עד 10 מעלות צלזיוס) הוא אידיאלי. הימנעו מאחסנתם במקרר, שכן הטמפרטורה הקרה עלולה להפוך את העמילנים לסוכרים, וכתוצאה מכך לטעם מתוק יותר ומרקם גרוס.

2. שמור אותם יבשים

לחות עלולה להוביל לצמיחת עובש וחיידקים, מה שגורם לתפוחי אדמה להתקלקל במהירות. הקפידו להסיר עודפי לכלוך או לחות מתפוחי האדמה לפני אחסונם. בנוסף, הימנע מלשטוף אותם עד שתהיה מוכן להשתמש בהם.

3. נפרד מתוצרת אחרת

תפוחי אדמה משחררים גז טבעי בשם אתילן, שיכול להאיץ את תהליך ההבשלה של פירות וירקות סמוכים. כדי למנוע קלקול מוקדם, אחסן תפוחי אדמה בנפרד מתוצרת אחרת.

על ידי ביצוע עצות האחסון האלה, אתה יכול להאריך את חיי המדף של תפוחי האדמה שלך ולהפחית בזבוז מזון.

מתי לזרוק תפוחי אדמה

בעוד שתפוחי אדמה יכולים להחזיק מעמד למשך זמן משמעותי, חיוני לדעת מתי להשליך אותם כדי להבטיח בטיחות מזון. הנה כמה סימנים המצביעים על כך שתפוחי האדמה שלך התקלקלו:

1. עובש

אם הבחנתם בגידול עובש על תפוחי האדמה, עדיף להשליך אותם. עובש יכול להתפשט במהירות ועלול לייצר רעלים מזיקים.

2. רכות או קמטים

תפוחי אדמה שהפכו רכים, עיסתיים או מקומטים אינם טריים עוד ואין לצרוך אותם.

3. הנבטה

כשתפוחי אדמה מתחילים לנבוט, זה מצביע על כך שהם עברו את השיא שלהם. אמנם תפוחי אדמה מונבטים אינם בהכרח מזיקים, אך עשויים להיות להם טעם מר ומרקם שונה.

זכור להשתמש תמיד במיטב שיקול הדעת שלך בעת קביעת טריות תפוחי האדמה שלך. אם יש ספק, עדיף להיות בטוח מאשר להצטער ולזרוק אותם.

למידע נוסף על תפוחי אדמה, אתה יכול לבקר ויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן