דף הבית » המלצות הצוות » כמה זמן מחזיק חלב אם מחומם?

כמה זמן מחזיק חלב אם מחומם?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן מחזיק חלב אם מחומם?

מבוא

לאמהות מניקות, חשוב לדעת איך לאחסן ולטפל נכון בחלב אם כדי להבטיח את בריאותם ובטיחותם של התינוקות שלהן. שאלה נפוצה אחת שעולה היא כמה זמן חלב אם מחומם יכול להחזיק מעמד לפני שצריך לזרוק אותו. במאמר זה נבחן את ההנחיות לאחסון ושימוש בחלב אם מחומם.

השוואה מהירה

שיטת אחסון טֶמפֶּרָטוּרָה מֶשֶׁך
טמפרטורת חדר עד 25°C (77°F) 4 שעות
תיק קירור מבודד עד 15°C (59°F) 24 שעות
מְקָרֵר בין 0°C (32°F) ל-4°C (39°F) עד 4 ימים
מַקפִּיא -18°C (0°F) או מתחת עד 6 חודשים

אחסון חלב אם מחומם

כשמדובר באחסון חלב אם מחומם, חשוב להקפיד על ההנחיות המומלצות כדי לשמור על איכותו ובטיחותו. הנה כמה נקודות עיקריות שכדאי לזכור:

1. אחסון בטמפרטורת החדר

אם יש לך חלב אם מחומם שאינך מתכוון להשתמש בו מיד, ניתן לאחסן אותו בטמפרטורת החדר עד 4 שעות. הקפד לכסות את המיכל ולהניח אותו במקום קריר ויבש הרחק מאור שמש ישיר או מקורות חום.

2. תיק קירור מבודד

אם את צריכה להעביר חלב אם מחומם, שימוש בתיק קירור מבודד יכול לעזור לשמור על הטמפרטורה שלו לתקופה ארוכה יותר. ניתן לאחסן את החלב בתיק הקירור עד 24 שעות כל עוד הטמפרטורה נשארת מתחת ל-15°C (59°F).

3. אחסון במקרר

אם אתם מתכננים להשתמש בחלב אם המחומם תוך מספר ימים, אחסונו במקרר הוא אופציה טובה. הקפידו להעביר את החלב לכלי נקי ומעוקר עם מכסה הדוק. חלב אם ניתן לאחסן בבטחה במקרר עד 4 ימים בטמפרטורה שבין 0°C (32°F) ל-4°C (39°F).

4. אחסון במקפיא

אם יש לך עודף חלב אם מחומם שלא תשתמש בו בעתיד הקרוב, הקפאתו יכולה לעזור להאריך את חיי המדף שלו. ניתן לאחסן חלב אם במקפיא עד 6 חודשים בטמפרטורה של -18°C (0°F) או מתחת. מומלץ להשתמש בכלי עמיד במקפיא או בשקיות אחסון שתוכננו במיוחד עבור חלב אם.

שימוש בחלב אם מחומם

כשמגיע הזמן להשתמש בחלב אם המחומם, יש לזכור כמה דברים חשובים:

1. הפשרת חלב אם קפוא

אם יש לך חלב אם קפוא, יש להפשיר אותו לפני השימוש. הדרך הבטוחה להפשיר חלב אם היא להעבירו למקרר ולאפשר לו להפשיר בן לילה. הימנעי מהפשרת חלב אם בטמפרטורת החדר או משימוש במים חמים, מכיוון שהם עלולים להרוס חלק מהתכונות המועילות של החלב.

2. חימום חלב אם

כאשר מחממים חלב אם, חשוב לעשות זאת בעדינות כדי לשמר את החומרים המזינים שלו. הימנע משימוש במיקרוגל, מכיוון שהוא עלול ליצור נקודות חמות ולהרוס את הרכיבים המועילים של החלב. במקום זאת, הניחו את מיכל חלב האם בקערת מים חמים או השתמשו במחמם בקבוקים שתוכנן במיוחד עבור חלב אם.

3. בדיקת הטמפרטורה

לפני האכלת חלב האם המחומם לתינוקך, בדוק תמיד את הטמפרטורה על ידי הנחת כמה טיפות על החלק הפנימי של פרק כף היד. זה צריך להרגיש חם, לא חם. אם החלב חם מדי, הניחו לו להתקרר לפני ההאכלה.

4. השלכת חלב שלא נעשה בו שימוש

חשוב לציין כי כל חלב אם מחומם שנצרך חלקית יש לזרוק תוך 1-2 שעות לאחר האכלה. חיידקים מפיו של התינוק יכולים לזהם את החלב, מה שהופך אותו לא בטוח לשימוש עתידי.

סיכום

אחסון ושימוש נכון בחלב אם מחומם חיוניים להבטחת בריאותו ורווחתו של תינוקך. על ידי הקפדה על ההנחיות המומלצות לאחסון וטיפול, תוכל לספק לתינוקך בבטחה את היתרונות של חלב אם גם כשהוא מחומם. זכור תמיד לתת עדיפות לבטיחות תינוקך ולהתייעץ עם איש מקצוע רפואי אם יש לך חששות או שאלות כלשהן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן