דף הבית » News » כמה זמן מותר להשתמש בסליל?

כמה זמן מותר להשתמש בסליל?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן מותר להשתמש בסליל?

מבוא

בכל הנוגע לאמצעי מניעה, נשים רבות בוחרות בסליל, המכונה גם התקן תוך רחמי (IUD). זהו התקן קטן בצורת T אשר מוחדר לרחם כדי למנוע הריון. למרות שהסליל יעיל ביותר, חשוב להבין כמה זמן ניתן להשתמש בו לפני שיש צורך להחליפו.

הבנת תוחלת החיים של הסליל

אורך החיים של הסליל תלוי בסוג שתבחרו. ישנם שני סוגים עיקריים של סלילים: הורמונליים ולא הורמונליים. סלילים הורמונליים משחררים כמות קטנה של פרוגסטין, הורמון סינתטי, המסייע במניעת הריון. סלילים לא הורמונליים, לעומת זאת, עשויים מנחושת, היוצרת סביבה רעילה לזרע.

סלילים הורמונליים

ניתן להשתמש בסלילים הורמונליים, כגון Mirena ו- Kyleena, למשך זמן ממושך. הם בדרך כלל יעילים עד 5 שנים. סלילים אלה פועלים על ידי עיבוי ריר צוואר הרחם, מה שמקשה על הזרע להגיע לביצית. בנוסף, הם מדללים את רירית הרחם, מה שהופך אותו פחות קליט להשתלה.

סלילים לא הורמונליים

סלילים לא הורמונליים, כמו ParaGard, אינם מכילים הורמונים. ניתן להשתמש בהם למשך זמן ארוך יותר בהשוואה לסלילים הורמונליים. למעשה, סלילים לא הורמונליים יכולים להחזיק מעמד עד 10 שנים. הנחושת בסלילים אלו יוצרת סביבה רעילה לזרע, ומונעת הפריה.

גורמים המשפיעים על תוחלת החיים

בעוד שתוחלת החיים של הסליל נקבעת על ידי היצרן, ישנם גורמים מסוימים שיכולים להשפיע על יעילותו ומשך השימוש שלו:

1. גיל

נשים צעירות עשויות להזדקק להחלפת סליל מוקדם יותר מאשר נשים מבוגרות. הסיבה לכך היא שהרחם של נשים צעירות יותר עשוי עדיין לגדול, מה שיכול לעקור את הסליל ולהפחית את יעילותו.

2. הריון

אם נכנסת להריון בזמן השימוש בסליל, חשוב להסיר אותו בהקדם האפשרי. המשך השימוש בסליל במהלך ההריון יכול להגביר את הסיכון לסיבוכים.

3. זיהום

אם אתה מפתח זיהום, כגון מחלת אגן דלקתית (PID), במהלך השימוש בסליל, ייתכן שיהיה צורך להסירו. זיהומים יכולים להשפיע על יעילות הסליל ולהגביר את הסיכון לסיבוכים.

4. הרחקה

במקרים מסוימים, הסליל עשוי להיפלט מהרחם. אם אתה חושד שהסליל שלך הוצא, חשוב להתייעץ עם הרופא שלך כדי לקבוע אם יש להחליף אותו.

שאלות ותשובות

ש: האם אני יכול להשתמש בסליל אם מעולם לא הייתי בהריון?

ת: כן, נשים ללא לידה (לא ילדה מעולם) והן נשים ללא לידה (ילדות) יכולות להשתמש בסליל. עם זאת, תהליך ההחדרה עשוי להיות מעט יותר לא נוח לנשים חסרות ערך.

ש: האם אני יכול להשתמש בסליל בזמן הנקה?

ת: כן, הסליל בטוח לשימוש בזמן הנקה. זה לא משפיע על איכות או כמות חלב אם.

ש: האם ניתן להשתמש בסליל כאמצעי מניעה לשעת חירום?

ת: לא, הסליל אינו מיועד לשמש כאמצעי מניעה לשעת חירום. הוא יעיל ביותר כאשר הוא מוכנס לפני קיום יחסי מין.

ש: האם אני יכול להרגיש את הסליל במהלך קיום יחסי מין?

ת: נדיר להרגיש את הסליל בזמן קיום יחסי מין. אם אתה חווה אי נוחות כלשהי או מבחין בסליל במהלך יחסי מין, התייעץ עם הרופא שלך.

סיכום

אורך החיים של הסליל תלוי בסוג שתבחרו. ניתן להשתמש בסלילים הורמונליים עד 5 שנים, בעוד שסלילים לא הורמונליים יכולים להחזיק מעמד עד 10 שנים. גורמים כמו גיל, הריון, זיהום וגירוש יכולים להשפיע על היעילות ומשך השימוש. חשוב להתייעץ עם ספק שירותי הבריאות שלך כדי לקבוע את האפשרות הטובה ביותר עבורך ולהבטיח שימוש נכון בסליל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן