דף הבית » בחירות הגולשים » כמה זמן מותר לא להגיע לשמורה?

כמה זמן מותר לא להגיע לשמורה?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן מותר לא להגיע לשמורה?

מבוא

בכל הנוגע להגעה לשמורה, למדינות שונות יש תקנות ומסגרות זמן שונות. במאמר זה נבחן את ההנחיות הכלליות לגבי משך הזמן שבו מותר לא להגיע לשמורה במדינות שונות.

הבנת דרישות המילואים

דרישות עתודה הן תקנות שנקבעו על ידי בנקים מרכזיים כדי להבטיח שמוסדות פיננסיים ישמרו על רמת נזילות מסוימת. דרישות אלו מחייבות בנקים ומוסדות פיקדון אחרים להחזיק באחוז מסוים מהפקדונות שלהם כעתודות. יחס הרזרבה קובע את אחוז ההפקדות שיש להחזיק ברזרבה.

ארצות הברית

בארצות הברית, הבנקים נדרשים לשמור עתודות על סמך סוג וכמות הפיקדונות שהם מחזיקים. יחס דרישת המילואים עבור רוב הבנקים נקבע כיום על 10% מחשבונות העסקאות שלהם. עם זאת, בנקים קטנים יותר עם פחות מ-16 מיליון דולר בנכסים פטורים מדרישות מילואים.

האיחוד האירופאי

באיחוד האירופי, דרישות המילואים משתנות בין המדינות החברות. הבנק המרכזי האירופי (ECB) קובע את דרישות היתרות המינימליות לבנקים בגוש האירו. נכון להיום, יחס הרזרבה נקבע על 1% מסך ההתחייבויות של הבנק. עם זאת, מדינות בודדות עשויות להטיל דרישות נוספות על הבנקים שלהן.

כמה זמן מותר לא להגיע לשמורה?

הזמן המותר לבנקים להגיע לדרישות הרזרבה משתנה בהתאם למדינה ולנסיבות הספציפיות. ככלל, הבנקים צפויים לעמוד בדרישות הרזרבה על בסיס יומי. אי ביצוע זה עלול לגרום לקנסות או לפעולות רגולטוריות אחרות.

עונשים על אי ציות

כאשר בנקים לא יעמדו בדרישות הרזרבה, הם עלולים לעמוד בפני קנסות שיוטלו על ידי הבנק המרכזי או הרשויות הרגולטוריות. עונשים אלו יכולים לכלול קנסות, הגבלות על פעילות הלוואות, או אפילו שלילת רישיונות בנקאות. חומרת העונשים תלויה בהיקף אי הציות ובמסגרת הרגולטורית של המדינה.

חריגים וגמישות

במצבים מסוימים, בנקים מרכזיים עשויים לספק גמישות או חריגים לדרישות הרזרבה. לדוגמה, בתקופות של משבר פיננסי או שפל כלכלי, בנקים מרכזיים עשויים להרגיע זמנית את דרישות הרזרבה כדי לספק תמיכה בנזילות לבנקים. עם זאת, חריגים אלו הם בדרך כלל זמניים וכפופים לתנאים ספציפיים.

סיכום

עמידה בדרישות הרזרבה חיונית לשמירה על יציבות ושלמות המערכת הבנקאית. הבנקים צפויים להגיע לרזרבה בתוך מסגרת הזמן שנקבעה על ידי הבנק המרכזי או הרשויות הרגולטוריות. אם לא יעשו זאת, עלולות להיות השלכות חמורות על הבנקים, לרבות קנסות ופעולות רגולטוריות.

  • דרישות המילואים הן תקנות שנקבעו על ידי בנקים מרכזיים כדי להבטיח נזילות.
  • לכל מדינה דרישות מילואים ספציפיות משלה.
  • הבנקים צפויים לעמוד בדרישות הרזרבה על בסיס יומי.
  • עונשים על אי ציות יכולים לכלול קנסות והגבלות על פעילויות הלוואות.
  • חריגים וגמישות עשויים להינתן במצבים מסוימים.

למידע נוסף על דרישות מילואים, אתה יכול לבקר בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן