דף הבית » לא להאמין » כמה זמן לצלות כתף בתנור

כמה זמן לצלות כתף בתנור

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לצלות כתף בתנור

מבוא

צליית כתף בתנור היא דרך נפלאה ליצור ארוחה טעימה ומשביעה. בין אם אתם מבשלים לאירוע מיוחד או פשוט משתוקקים לארוחת ערב דשנה, כתף צלויה בצורה מושלמת יכולה להוות מטרה על שולחן האוכל שלכם. במאמר זה נדריך אותך בתהליך של צליית כתף בתנור, ונספק לך את זמן הבישול והטמפרטורה האידיאליים לתוצאה עדינה וטעימה.

בחירת הכתף הנכונה

לפני שמתחילים לצלות, חשוב לבחור את חיתוך הכתף הנכון. כתף עם עצם, המכונה גם כתף חזיר או בטן בוסטון, היא בחירה פופולרית לצלייה. נתח זה משויש היטב עם שומן, מה שעוזר לשמור על לחות הבשר ומוסיף טעם במהלך תהליך הבישול. אתה יכול גם לבחור בכתף ללא עצמות אם אתה מעדיף פחות שומן בצלי שלך.

הכנת הכתף

הכנה נכונה של הכתף לפני הצלייה חיונית לתוצאה טעימה. התחל בשטוף את הכתף במים קרים וטפיחה עם נייר סופג. לאחר מכן, מתבלים את הכתף בנדיבות במלח, פלפל וכל עשבי תיבול או תבלינים נוספים לבחירתכם. הניחו לכתף לשבת בטמפרטורת החדר כ-30 דקות כדי לשפר את הטעמים.

זמן בישול וטמפרטורה

זמן הבישול והטמפרטורה של צליית כתף בתנור תלויים במשקלה ובעשייה הרצויה. כהנחיה כללית, חממו מראש את התנור ל-325°F (160°C). לכתף עם עצם, תכנן לבשל אותה כ-25-30 דקות לכל קילוגרם (450-680 גרם). עבור כתף ללא עצמות, צמצם את זמן הבישול לכ-20-25 דקות לכל קילוגרם (450-680 גרם).

חשוב להשתמש במדחום לבשר כדי לוודא שהכתף מגיעה לטמפרטורה הפנימית הרצויה. לצלי רך ועסיסי, כוונו לטמפרטורה פנימית של 190°F (88°C). זה יאפשר לרקמות החיבור להתפרק, וכתוצאה מכך מרקם נמס בפה.

מנוחה וגילוף

לאחר שהכתף מגיעה לטמפרטורה הפנימית הרצויה, מוציאים אותה מהתנור ונותנים לה לנוח 15-20 דקות לפחות. תקופת מנוחה זו מאפשרת למיצים להתפזר מחדש בכל הבשר, מה שמבטיח צלייה לחה ובעלת טעם. נצלו את הזמן הזה להכנת כל תוספות או רטבים נלווים.

כשמגיע הזמן לגלף את הכתף, התחל בהסרת חוט או רשת שאולי מחזיקה אותה יחד. השתמשו בסכין גילוף חדה כדי לפרוס את הבשר כנגד התבואה לפרוסות דקות ואחידות. מגישים את הצלי חם ונהנים!

שאלות ותשובות

ש: האם אני יכול לצלות כתף בטמפרטורה גבוהה יותר לזמן קצר יותר?

ת: אמנם אפשר לצלות כתף בטמפרטורה גבוהה יותר, אבל בדרך כלל מומלץ לבשל אותה נמוך ואיטי. זה מאפשר לרקמות החיבור להתפרק בהדרגה, וכתוצאה מכך לצלי רך וטעים יותר.

ש: האם אני יכול להשרות את הכתף לפני הצלייה?

ת: בהחלט! השריית הכתף למשך הלילה או כמה שעות לפני הצלייה יכולה להוסיף טעם ונימוח נוסף לבשר. אתה יכול להשתמש במגוון מרינדות, כגון תערובת של עשבי תיבול, תבלינים ומיצי הדרים, כדי לשפר את הטעם של הצלי שלך.

ש: האם אני יכול להשתמש בסוג אחר של בשר לצלייה?

ת: בעוד מאמר זה מתמקד בצליית כתף, אתה יכול ליישם טכניקות בישול דומות על נתחי בשר אחרים, כגון שוק טלה או צלי בקר. רק הקפידו להתאים את זמן הבישול והטמפרטורה בהתאם לפי הנתח הספציפי שתבחרו.

ש: איך אני יכול להבטיח מראה חיצוני פריך על הצלי?

ת: כדי להשיג מראה חיצוני פריך, ניתן להעלות את טמפרטורת התנור ל-425°F (220°C) במהלך 15-20 הדקות האחרונות של הבישול. זה יעזור להשחים ופריך את פני הכתף. עם זאת, היזהר לא לבשל את הבשר יתר על המידה ולייבש אותו.

ש: האם אני יכול להשתמש בטפטופי המחבת להכנת רוטב?

ת: בהחלט! נטיפי המחבת מהכתף הצלויה עמוסים בטעם וניתן להשתמש בהם להכנת רוטב טעים או רוטב. כל שעליך לעשות הוא לסנן את הטפטופים, להרחיק מכל עודפי שומן ולהשתמש בהם כבסיס לרוטב שלך.

סיכום

צליית כתף בתנור יכולה לגרום לארוחה משביעה ומספקת. על ידי בחירה נכונה של חתך הכתף, הכנה נכונה שלו ובישולו בטמפרטורה ובזמן האידיאליים, ניתן להגיע לצלייה נימוחה ובעלת טעם. זכרו להשתמש במדחום לבשר כדי לוודא שהכתף מגיעה לטמפרטורה הפנימית הרצויה, ואפשרו לה לנוח לפני הגילוף. בין אם אתם מגישים אותו לאירוע מיוחד או לארוחת ערב משפחתית מנחמת, כתף צלויה בצורה מושלמת בטוח תרשים את האורחים שלכם ותשאיר את כולם בכמיהה לעוד.

למידע נוסף על טכניקות צלייה, אתה יכול לבקר ויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן