דף הבית » News » כמה זמן לוקח תור לניתוח קטרקט?

כמה זמן לוקח תור לניתוח קטרקט?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לוקח תור לניתוח קטרקט?

הבנת ניתוח קטרקט

ניתוח קטרקט הוא הליך שכיח המבוצע להסרת קטרקט, שהם אזורים עכורים המתפתחים בעדשת העין, וגורמים לבעיות ראייה. ניתוח זה מומלץ בדרך כלל כאשר קטרקט מתחיל להפריע לפעילות היומיומית ולהשפיע על איכות החיים.

משך הפגישות לניתוחי קטרקט

כאשר מדובר על משך הפגישות לניתוח קטרקט, חשוב לקחת בחשבון את השלבים השונים הכרוכים בתהליך. בעוד שהניתוח עצמו עשוי להימשך רק כ-15-30 דקות, זמן הפגישה הכולל יכול להיות ארוך יותר בשל ההכנות לפני הניתוח וטיפול לאחר הניתוח.

הכנות טרום ניתוחיות

לפני הניתוח, תעברו בדיקת עיניים מקיפה על מנת להעריך את חומרת הקטרקט ולקבוע את הגישה הניתוחית המתאימה. בדיקה זו עשויה לכלול בדיקות כגון חדות ראייה, מדידת לחץ תוך עיני וביומטריה כדי לקבוע את עוצמת העדשה התוך עינית (IOL) שתושתל במהלך הניתוח.

ביום הניתוח תידרש להגיע למרפאה או לבית החולים לפחות שעה לפני ההליך המתוכנן. זה מאפשר זמן להליכים מנהליים, חתימה על טפסי הסכמה והכנה לניתוח.

ההליך הכירורגי

במהלך הניתוח תינתן לך הרדמה מקומית כדי להקהות את העין ולהבטיח את הנוחות שלך לאורך כל ההליך. המנתח יעשה חתך קטן בקרנית וישתמש במכשירים מיוחדים כדי להסיר את העדשה העכורה. לאחר מכן, העדשה הטבעית מוחלפת בעדשה תוך עינית מלאכותית (IOL) כדי להחזיר את הראייה הצלולה.

הניתוח בפועל אורך בדרך כלל כ-15-30 דקות לכל עין. עם זאת, אם אתה נותח את שתי העיניים, המנתח עשוי לקבוע פגישות נפרדות כדי לאפשר ריפוי והחלמה נאותים בין הניתוחים.

טיפול לאחר ניתוח

לאחר הניתוח תועברו לאזור התאוששות בו תהיו במעקב לפרק זמן קצר. הצוות הרפואי יספק הנחיות לגבי טיפול לאחר הניתוח, לרבות שימוש בטיפות עיניים שנקבעו וכל אמצעי הזהירות הנדרשים לנקוט במהלך תהליך ההחלמה.

חשוב שמישהו ילווה אותך לפגישה, שכן ייתכן שלא תוכל לנהוג מיד לאחר הניתוח. משך הזמן הכולל במרפאה או בבית החולים עבור כל הפגישה, כולל הכנות לפני ניתוח, ניתוח וטיפול לאחר הניתוח, יכול לנוע בין 2-4 שעות.

למה לצפות במהלך ההליך

ניתוח קטרקט נחשב בדרך כלל בטוח ויעיל, עם אחוזי הצלחה גבוהים בשיפור הראייה. ההליך מתבצע במרפאה חוץ, כלומר ניתן לחזור הביתה באותו היום.

במהלך הניתוח, אתה עלול לחוות לחץ או אי נוחות קלה, אך זה לא אמור להיות כואב. אם אתה חש כאב או אי נוחות משמעותיים, חשוב ליידע את הצוות המנתח באופן מיידי.

לאחר הניתוח, זה נורמלי לחוות ראייה מטושטשת זמנית, רגישות לאור וגירוי קל. תסמינים אלו חולפים בדרך כלל תוך מספר ימים כאשר העין מתרפאת. זה חיוני לעקוב אחר ההנחיות שלאחר הניתוח שסופקו על ידי המנתח שלך כדי להבטיח ריפוי נאות ולמזער את הסיכון לסיבוכים.

סיכום

תורים לניתוח קטרקט כוללים בדרך כלל הכנות לפני הניתוח, ההליך הניתוחי עצמו וטיפול לאחר הניתוח. בעוד שהניתוח עצמו עשוי להימשך רק כ-15-30 דקות, זמן הפגישה הכולל יכול לנוע בין 2-4 שעות. חשוב לעקוב אחר הנחיות המנתח שלך ולהשתתף בכל פגישות המעקב הנדרשות כדי להבטיח החלמה מוצלחת.

אם תרצה ללמוד עוד על ניתוח קטרקט, אתה יכול לבדוק את הסרטון האינפורמטיבי הזה ב- YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן