דף הבית » Wow » הבנת ורטיגו: כמה זמן זה נמשך?

הבנת ורטיגו: כמה זמן זה נמשך?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

הבנת ורטיגו: כמה זמן זה נמשך?

מבוא

ורטיגו הוא סימפטום שכיח המשפיע על אנשים רבים ברחבי העולם. הוא מאופיין בתחושת ספינינג ותחושת חוסר איזון. בעוד ורטיגו יכול להוות אי נוחות זמנית עבור חלקם, הוא יכול להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים עבור אחרים. במאמר זה, נחקור את משך פרקי הוורטיגו ונספק תובנות לגבי ניהולו.

מה זה ורטיגו?

ורטיגו אינו מצב עצמו אלא סימפטום של מצב בסיסי. זה נגרם בדרך כלל על ידי בעיות באוזן הפנימית, כגון ורטיגו שפירים התקפי במיקום (BPPV), מחלת מנייר או דלקת עצב וסטיבולרית. סיבות אפשריות אחרות כוללות פציעות ראש, מיגרנות ותרופות מסוימות.

השוואה מהירה

מַצָב משך פרקי ורטיגו
BPPV שניות עד דקות
מחלת מנייר 20 דקות עד מספר שעות
דלקת עצב וסטיבולרית ימים עד שבועות

משך פרקי ורטיגו

משך התקפי ורטיגו יכול להשתנות בהתאם לגורם הבסיסי. להלן מספר מצבים נפוצים הקשורים לסחרחורת ומשך הזמן הטיפוסי שלהם:

1. ורטיגו עמדה שפירה (BPPV)

BPPV הוא אחד הגורמים השכיחים ביותר לסחרחורת. זה מתרחש כאשר גבישי סידן זעירים באוזן הפנימית מתנתקים ממקומם ומשפיעים על אותות האיזון. פרקי הסחרחורת ב-BPPV הם בדרך כלל קצרי מועד, ונמשכים רק כמה שניות עד כמה דקות. עם זאת, אפיזודות אלה יכולות להיות מופעלות על ידי תנועות ראש ספציפיות.

2. מחלת מנייר

מחלת מנייר היא מצב כרוני המשפיע על האוזן הפנימית. זה מאופיין באפיזודות חוזרות של ורטיגו, אובדן שמיעה, טינטון (צלצולים באוזניים) ותחושת מלאות באוזן הפגועה. משך התקפי ורטיגו במחלת מנייר יכול לנוע בין 20 דקות למספר שעות. אפיזודות אלו מתרחשות לעיתים קרובות באופן ספונטני ויכולות להיות מלווים בתסמינים אחרים.

3. דלקת עצבים וסטיבולרית

דלקת עצב וסטיבולרית היא דלקת של העצב הוסטיבולרי, הנגרמת בדרך כלל על ידי זיהום ויראלי. זה מוביל לסחרור פתאומי וחמור שיכול להימשך מספר ימים עד שבועות. פרקי הסחרחורת בדלקת עצב הווסטיבולרית מלווים לרוב בבחילות, הקאות וקושי בשיווי משקל.

ניהול ורטיגו

בעוד שמשך האפיזודות של ורטיגו עשוי להשתנות, ישנן מספר אסטרטגיות ניהול שיכולות לעזור להקל על הסימפטומים ולשפר את הרווחה הכללית:

1. תרופות

ניתן לרשום תרופות כגון אנטיהיסטמינים, תרופות נוגדות הקאות ובנזודיאזפינים כדי להקל על תסמיני ורטיגו. תרופות אלו יכולות לסייע בהפחתת סחרחורת ובחילות הקשורות לפרקי ורטיגו.

2. תמרוני מיקום מחדש של תעלת

עבור אנשים עם BPPV, ניתן לבצע תמרוני מיקום מחדש של התעלה, כגון תמרון Epley, כדי למקם מחדש את גבישי הסידן שנעקרו באוזן הפנימית. תמרונים אלו מטרתם להקל על תסמיני ורטיגו ולהחזיר את האיזון.

3. שינויים באורח החיים

אימוץ שינויים מסוימים באורח החיים יכול גם לסייע בניהול ורטיגו. זה כולל הימנעות מטריגרים כמו קפאין, אלכוהול וטבק, כמו גם שמירה על לוח זמנים קבוע של שינה וניהול רמות מתח.

4. פיזיותרפיה

תרגילי פיזיותרפיה, כגון שיקום וסטיבולרי, יכולים להועיל לאנשים עם ורטיגו. תרגילים אלו מטרתם לשפר שיווי משקל, להפחית סחרחורת ולשפר את התפקוד הווסטיבולרי הכללי.

סיכום

ורטיגו יכול להיות סימפטום מעיק, אך משך הזמן שלו יכול להשתנות בהתאם לגורם הבסיסי. הבנת משך התקפי ורטיגו יכולה לעזור לאנשים לנהל טוב יותר את הסימפטומים שלהם ולחפש טיפול מתאים. אם אתם חווים אפיזודות ורטיגו חוזרות או ממושכות, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע רפואי לאבחון נכון ותוכנית טיפול מותאמת אישית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן