דף הבית » רץ ברשת » גרדת: כמה זמן זה נמשך?

גרדת: כמה זמן זה נמשך?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

גרדת: כמה זמן זה נמשך?

מבוא

גרדת היא מצב עור מדבק הנגרם על ידי קרדית זעירה בשם Sarcoptes scabiei. זה מאופיין בגירוד עז ופריחה שלעתים קרובות מחמירה בלילה. גרדת יכולה להשפיע על אנשים מכל הגילאים והרקע, וחשוב להבין את משך הזמן, התסמינים ואפשרויות הטיפול.

תסמינים של גרדת

תסמיני גרדת מופיעים בדרך כלל בין שבועיים לשישה שבועות לאחר החשיפה הראשונית לקרדית. התסמינים הנפוצים ביותר כוללים:

  • גירוד עז, במיוחד בלילה
  • פריחה, שעשויה להיות מורכבת מבליטות אדומות קטנות, שלפוחיות או מחילות
  • פצעים או זיהומים משניים עקב שריטות

משך הגלדת

ללא טיפול מתאים, גרדת יכולה להימשך חודשים ואף שנים. עם זאת, עם התערבות רפואית מתאימה, גרדת יכולה להיות מטופלת ביעילות ולפתור תוך מספר שבועות. חיוני לפנות לייעוץ רפואי ברגע שמופיעים תסמינים כדי למנוע מהמצב להחמיר ולהתפשט לאחרים.

אפשרויות טיפול

טיפול בגרדת כולל בדרך כלל שימוש בתרופות מרשם, כגון קרמים או קרמים מקומיים, ההורגים את הקרדית ואת הביצים שלהן. תרופות אלו מיושמות בדרך כלל על כל הגוף מהצוואר ומטה ומושארות למשך תקופה מסוימת, לפי הנחיות של איש מקצוע בתחום הבריאות. חיוני לעקוב אחר משטר הטיפול שנקבע ולשמור על היגיינה אישית טובה כדי למנוע הידבקות חוזרת.

בנוסף לתרופות, חשוב לשטוף את כל הבגדים, המצעים והמגבות במים חמים ולייבש אותם בחום גבוה כדי להרוג את כל הקרדיות שעלולות להימצא. שאיבת רהיטים ושטיחים יכולים גם לסייע בהסרת קרדית מהסביבה.

מניעת גרדת

גרדת מדבקת מאוד ויכולה להתפשט באמצעות מגע פיזי קרוב או על ידי שיתוף פריטים אישיים, כגון בגדים או מצעים, עם אדם נגוע. כדי להפחית את הסיכון לגרדת:

  • הימנע ממגע קרוב עם אנשים שיש להם גרדת עד להשלמת הטיפול
  • הימנע משיתוף פריטים אישיים, כולל בגדים, מגבות ומצעים
  • הקפידו על היגיינה אישית טובה, כולל שטיפת ידיים סדירה
  • שמרו על ניקיון חללי מגורים ושואבו באופן קבוע

סיכום

גרדת היא מצב עור שכיח שיכול לגרום לאי נוחות ומצוקה משמעותית. חשוב לזהות את הסימפטומים של גרדת ולפנות לטיפול רפואי בהקדם. בעזרת טיפול ואמצעי מניעה מתאימים, ניתן לטפל ולפתור גרדת ביעילות תוך מספר שבועות. זכור, התערבות מוקדמת היא המפתח למניעת התפשטות גרדת לאחרים.

למידע נוסף על גרדת, אתה יכול לבקר ויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן